Strategy, Corporate Development & M&A Specialist

Introductie

Onze opdrachtgever is een toonaangevende speler in de hospitality-sector. Met een sterke groeistrategie, gedreven door zowel organische expansie als fusies & overnames, biedt het bedrijf een dynamische en ambitieuze werkomgeving.

Functie

Als Strategy & Corporate Development Specialist speel je een belangrijke rol binnen de groeistrategie en financiële optimalisatie. Je bent verantwoordelijk voor het identificeren, analyseren en uitvoeren van strategische corporate development-initiatieven. Je werkt nauw samen met interne en externe stakeholders gericht op optimalisaties. Deze rol ligt op het snijvlak van strategie, finance en hotel operations.

De focus ligt op het verbeteren van bedrijfsprestatie door betere inzichten, pragmatische oplossingen (met input van de organisatie) en vervolgens het aanjagen van de implementatie.

Rapporteert aan: Director Strategy & Corporate Development en werkt nauw samen met de Directie en Group Controller.

•    Integreren en optimaliseren van bestaande activiteiten;
•    Analyseren en verbeteren van bedrijfsprestaties, waarbij je de organisatie meeneemt door de inzet van business intelligence, data-analyse en overtuigingskracht – aan jou om het gewenste gedrag van organisatie te stimuleren;
•    Coördineren en begeleiden van bedrijfsprocessen, van initiële analyse tot implementatie;
•    Opstellen van business cases, financiële modellen en waarderingen (DCF, multiple-based, synergieanalyse);
•    Samenwerken met de Director Strategy & Corporate Development, Directie en Group Controller om strategische doelen te realiseren;
•    Uitvoeren van financiële en strategische due diligence, inclusief het modelleren van financiële impact.

Functie-eisen

•    Minimaal 5 jaar relevante ervaring in business control en/of transaction services (bij voorkeur bij een Big 4);
•    Sterke analytische en financiële vaardigheden;
•    Een doener, de organisatie in beweging zetten is het doel;
•    Hands-on project mindset, in staat om zelfstandig en gestructureerd meerdere projecten te managen;
•    Afhankelijk van bovenstaande kan je vanuit deze rol aanhaken bij M&A / post-merger integratie;
•    Uitgebreide kennis van Excel (geavanceerde modellering, scenarioanalyses) en BI-tools (Power BI, Tableau, of vergelijkbaar);
•    Ervaring met programmeren voor data-analyse en procesoptimalisatie is een sterke pre;
•    Ervaring binnen de hospitality sector of affiniteit met de branche is een plus;
•    Verbinding maken en uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
•    Doel en actiegericht en schakelen;
•    Kan doorbraken creëren door behoud van overzicht op de grote lijnen en tegelijkertijd mee te werken aan de oplossing;
•    Proactief, ondernemend en in staat om in een dynamische omgeving te werken;
•    Nederland en Engels is een must en Duits is een pre.

Inlichtingen

#1023